XStore theme eCommerce WordPress Themes xstore official website WooCommerce templates for modern stores Find additional templates Find your perfect theme Official website XStore by 8theme wordpress support forum 8theme.com - WooCommerce WordPress themes Click here to see more XStore theme by 8theme.com best wordpress themes Learn more WordPress WooCommerce Themes Explore our best WordPress themes here Discover WooCommerce templates for your online store Find the perfect WordPress theme for your business Browse our collection of premium WooCommerce themes See our top-rated WordPress eCommerce themes Premium WordPress Themes Try XStore Demo WooCommerce Themes Read more on our blog WordPress Themes 8theme WordPress forum Visit website WordPress Themes by 8theme Check XStore Docs wordpress support forum See our recommended WordPress themes Best WooCommerce Themes XStore WordPress Themes XStore Documentation eCommerce WordPress Themes

Vanliga frågor och kundtjänst

Här hittar du svar på vanliga frågor om oss, produkter, frakt och returer.  Kontakta oss, gärna om du behöver mer hjälp.

 

Vi hjälper gärna till

 BLACK PEARLS är en del av SEKOSD AB som grundades 2020 i Malmö. Denna del av verksamheten avser att exportera, importera och handla med kläder, samt bedriva annan därmed sammanhängande verksamhet.

Företagets mål är att erbjuda snygga och högkvalitativa kläder till mycket låga priser, med ett miljöengagemang som går utöver mode.

Vår lageradress är:

Stålkulegatan 2E
212 28 Malmö, Sverige.

Anledningen till att vi kan sälja våra produkter så mycket billigare är att vi köper och tillverkar produkterna direkt från fabriken utan mellanhänder i form av grossister eller mellanhänder. Dessutom har vi inte lika många omkostnader i form av faktisk butikshyra, personal, marknadsföring etc.

Upplev ultimat komfort med BLACK PEARLS boxershorts. Oklanderligt utformade sömmar och otroligt mjukt tyg ger oöverträffad komfort och andningsförmåga. Vår innovativa “The Boys Pouch™“lyfter och omsluter för en friktionsfri, sval känsla, medan täta paneler och distinkta elastiska sömmar omdefinierar komfort.

BLACK PEARLS strävar efter att vara Eco-friendly med vår förpackning och frakt för att rädda våra liv och vår planet genom att använda biologiskt nedbrytbart förpackningsmaterial som bryts ner helt inom 24 månader. Därför är alla våra förpackningsleverantörer TÜV komposterbara certifikatinnehavare.

BLACK PEARLS förstår vår tids ekonomiska situation. Därför erbjuder vi de bästa priserna för högsta kvalitet genom att ingå långsiktiga avtal/samarbeten med våra leverantörer över hela världen. Vi säkerställer att våra leverantörer betalar sin personal bra och använder ofarliga material. Därför är alla våra leverantörer OEKO-TEX och BSCI certifierade.

I BLACK PEARLS butiker kan du även använda Visa, Mastercard, Maestro, American Express, PayPal, Shop Pay, Apple Pay, Google Pay, Swish och kryptovalutor.

1- Kontrollera din varukorg för att se till att du har valt rätt produkter och lagt i rätt mängd. Välj hur du vill skicka och betala.

2- Se till att ditt namn och din adress är lättlästa i din brevlåda så att ditt paket kommer fram snabbt och säkert. Om inte, kan det gå till ett postkontor och vi skickar tillbaka det om två veckor om du inte har hämtat det.

3- Se till att din adress, ditt telefonnummer och din e-postadress är korrekta när du är klar med köpet. Om din e-postadress är fel får du ingen bekräftelse eller uppdateringar om din beställning. Vi kan inte åtgärda detta senare.

4- Om du har en rabattkod skriver du in den i rutan innan du är klar med köpet. Se till att den fungerar innan du är klar.

Vi kan komma att avbryta eller ta bort produkter från din beställning så länge beställningen inte har plockats  och skickats . 

Vänligen maila oss upp till en (1) timme före leveransdatum till info@black-pearls.se, det finns en chans att vi kan avbryta/ändra din beställning i tid! Först då kan vi acceptera avbokning och full återbetalning sker direkt.

Du kan alltid gå till “Mitt konto”  och kontrollera statusen för din nuvarande beställning.  Du kan också gå till orderbekräftelsen som du fick via e-post och trycka på “Klicka här för att spåra din beställning” för att se statusen för leveransen.

Om du inte har fått e-postmeddelandet än kan det vara blockerat av skräppostfiltret. Kontrollera dina e-postinställningar. Om du fortfarande inte hittar det kan du se orderstatusen genom att logga in på ditt konto.
 

När du skickar din beställning går den direkt till lagret för packning. Statusen för din beställning kommer att vara “behandlar order” tills den är helt klar att skickas.

Lagret packar vanligtvis beställningar inom samma arbetsdagar, och sedan skickas alla beställningar inom

Samma arbetsdag, beroende på den tidpunkt vi tar emot din beställning fram till sista dagen för att skicka din beställning. Följande leveranstider:

BÄRAREBESTÄLLNING MOTTAGENORDER DISPATCHED & SENTUPPSKATTAD
LEVERANSTID
PostNord Hem
Till 17.00 
Före 17:30 
1–3 arbetsdagar
DHL-servicepunkt
Till 14.00 
 
Före 17:30 
1–3 arbetsdagar

– Alla beställningar som görs under helgen skickas på måndag. 
– Alla beställningar som görs på helgdagar skickas nästa arbetsdag före 17:30.

Här är några av anledningarna till att din beställning sätts på paus:

1- Vi upplever ständigt hög efterfrågan och flera hundra beställningar går igenom vårt lager varje dag. Ibland är det vissa produkter eller storlekar som är särskilt populära och då går det så fort att vi inte hinner beställa nya förrän lagret tar slut.

2- Ibland godkändes inte betalningen av din bank. Du måste kontrollera med din bank.

3- Vi pausar beställningen om vi upptäcker att något är fel med adressen eller informationen som kunden har angett.

On BLACK PEARLS butik är det möjligt att betala med Swish, betalkort (kreditkort eller betalkort) och via faktura via Walley. Alla varor som köps via betalkort är föremål för en engångsbetalning. 

1- Swish 

När beställningen har godkänts har du tre minuter på dig att öppna din app och slutföra betalningen. Observera att beställningen endast skickas när vi har mottagit din Swish-betalning. 

2- Betalkort 

Pengarna dras från ditt betalkort direkt vid transaktionstillfället eller kan ta upp till 2 dagar efter att din beställning skickats från oss. Att betala med betalkort är säkert, all kortinformation skickas krypterad och betalningsmetoden är testad. Vår externa leverantör uppfyller kraven för PCI DSS och innehar ett SSL-certifikat. 

Vi använder säkerhetslösningen 3D-secure för kortbetalningar. Alla betalkort kan bli föremål för valideringskontroller och auktorisering av din kortutgivare. Om vi ​​inte får den nödvändiga auktoriseringen ansvarar vi inte för eventuella förseningar eller utebliven leverans av din beställning. – Se detaljer nedan.

3- Faktura och delbetalning

När du väljer att betala med faktura via Riverty kan du få upp till 14 dagars kredit eller 30 dagar. För att kunna använda fakturering måste du ange ditt personnummer, så att vi kan göra en enkel kreditupplysning på några sekunder.

Fakturan skickas ut av Riverty via e-post/post i samband med att din beställning skickas, och du betalar fakturan senast det/de datum som anges på fakturan. Bankkontot och alla nödvändiga uppgifter kommer att anges i fakturan som Riverty skickar till dig.

Kontrollera din e-post en extra gång för att säkerställa att den är korrekt. Om du inte har mottagit fakturan inom två arbetsdagar efter din beställning bör du kontakta Riverty omedelbart.

Gå till 

 https://documents.riverty.com/terms_conditions/payment_methods/overview/se_en/default för att läsa mer om Rivertys fakturering, påminnelseavgift och ränta.  

Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr, samt dröjsmålsränta på 24,00 % per år. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.

Om du har frågor angående din faktura, vill ändra förfallodatum eller behöver en kopia av din faktura, vänligen kontakta Riverty. Gå till

https://www.riverty.com/en/business/products/contact-us/buy-now-pay-later/

4- Faktura – företagskund

Om du vill beställa för ditt företag mot faktura kan du enkelt göra det via vår butik. Allt du behöver är ditt organisationsnummer, kontaktpersonens namn, telefonnummer, adress och e-postadress, samt vilken produkt det gäller och antal. Sedan kan du bli uppringd av oss för att bekräfta din beställning.

När du väljer att betala via faktura eller delbetalning behöver du ange ditt personnummer. Men om du betalar med VISA eller kreditkort behöver du inte det.

En orderbekräftelse skickas till dig via e-post så snart beställningen har gått igenom. Om du har registrerat fel e-postadress eller inte kan ta emot e-post kan du kontakta oss via info@black-pearls.se 

Alla priser på black-pearls.se inkluderar 25% svensk moms och anges i svenska kronor.

Under listan över varor i varukorgen står det “Kupongkod”. Ange din rabattkod och tryck på “Ok”. Rabatten dras sedan automatiskt av från totalsumman i varukorgen.
 
BÄRAREORDERVÄRDE ($)KOSTNAD ($)
UPPSKATTAD
LEVERANSTID
PostNord0–499 kr60 kr
1–3 arbetsdagar
DHL-servicepunkt0–499 kr60 kr
1–3 arbetsdagar
DB Schenker Hem/Dörr0–499 kr60 kr
1–3 arbetsdagar
DB Schenker – Servicepunkt0–499 kr55 kr
1–3 arbetsdagar


FRI FRAKT
över  499 SEK . Det är FRI frakt vid köp över 500 SEK.

Alla paket skickas med DHL eller PostNord.

Obs:  I vissa fall, där paketet är ganska stort eller dyrt, skickar vi det till en butik av säkerhetsskäl.

På arbetsdagar skickas alla beställningar inom Samma arbetsdag, enligt den tidpunkt vi tar emot din beställning fram till sista dagen för att skicka din beställning. Följande leveranstider:

BÄRAREBESTÄLLNING MOTTAGENBESTÄLLNING SKICKAD & SKICKADUPPSKATTAD
LEVERANSTID
Hem/DörrTill 17.00Före 17:301–3 arbetsdagar
ServicepunktTill 14.00Före 17:301–3 arbetsdagar

Alla beställningar som görs under helgen skickas på måndag. 
Alla beställningar som görs på helgdagar skickas nästa arbetsdag. Före 17:30.

 

Alla BLACK PEARLS produkter skickas från vårt lager till:

Stålkulegatan 2E
21228 Malmö, Sweden

BLACK PEARLS ansvarar inte för produkter som skadas eller förloras under frakt. Om din beställning är skadad, vänligen kontakta transportören för att göra en reklamation. Spara allt förpackningsmaterial och skadade varor innan du gör en reklamation.

Om ditt paket returneras till oss på grund av en felaktig eller ofullständig adress måste du betala returfrakten och alla leveranskostnader för att leverera din beställning till en korrigerad adress.

Vi ansvarar inte för förlust av din beställning om adressen som angetts i kassan är ofullständig eller felaktig.

Om du mejlar oss upp till en timme före leveransdatum till info@black-pearls.se, finns det en chans att vi kan ändra adress i tid!

1- Om du inte hämtar ditt paket på utlämningsstället kommer det att returneras till oss. Detsamma gäller om du har angett fel adress.

2- Leveranser med DHL till utlämningsstället förblir i 7–14 dagar (kontrollera med ditt lokala DHL-utlämningsställe). 

3- Beställningar som skickas som paket (t.ex. DHL) eller rekommenderad post måste hämtas på den upphämtningsplats som anvisats av fraktleverantören. Om försändelsen inte hämtas ut, och den skickas tillbaka till oss, debiteras en administrationsavgift på 160 kr från kunden.

4- Om du har gjort ett misstag, eller om något saknas i leveransadressen och du upptäcker detta efter att beställningen har skickats, kommer din beställning troligtvis inte att kunna levereras, utan kommer att returneras till oss. 

5- En extra avgift på 40 kr tillkommer för försändelser som ska skickas igen efter att vi mottagit dem i retur på grund av felaktig/saknad information i leveransadressen. 

6- 40 kr dras också av från betalningen vid återbetalning av returnerad försändelse som inte hämtades ut.

7 – Om ditt ordervärde är lägre än de uppkomna kostnaderna sker ingen återbetalning alls.

1- Vi erbjuder 90-dagars returrätt.

Du har möjlighet att få pengarna tillbaka för varan. Varorna måste dock vara oanvända och i originalförpackning. Returportot betalas av köparen och bevis på returporto måste erhållas.

2- För att påbörja en retur kan du ladda ner ett

ångerformulär här som du kan använda om du vill. Det är också möjligt att meddela oss via e-post ( Info@black-pearls.se ) att du vill utnyttja din ångerrätt. Du skickar dina varor till: SEKOSD AB Stålkulegatan 2 E, 218 28 Malmö. Kom ihåg att bifoga ett meddelande med ditt namn och ordernummer.  




3- Vi meddelar dig när vi har mottagit och granskat din retur, och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Transporttiden tillbaka till lagret kan ta 7–10 arbetsdagar.

4- På grund av hygieniska skäl kan vi inte ta emot varor med skadad förpackning eller varor som inte är i helt säljbart skick. Observera att våra produkter inte är berättigade till retur om de har använts eller testats, och ångerrätten gäller inte i sådana fall där produktens förpackning har öppnats. Du behöver också kvitto eller köpbevis. 

1- Returtiden till vårt lager kan ta 7–10 arbetsdagar. 
2- Vi meddelar dig när vi har mottagit och inspekterat din retur, och meddelar dig om återbetalningen har godkänts eller inte.
3- Återbetalningen sker normalt efter att vi mottagit och godkänt din retur.
4- Om återbetalningen godkänns får du automatiskt pengarna tillbaka till din ursprungliga betalningsmetod. Pengarna återbetalas inom 14 bankdagar från det att vi har mottagit returen.

Om du mejlar oss upp till en (1) timme före leveransdatum till info@black-pearls.se, finns det en chans att vi kan avbryta din beställning i tid! Först då kan vi acceptera avbokningen och full återbetalning sker direkt.

1- Vänligen kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du har mottagit fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och åtgärda det.

2- Eventuella felaktigt paketerade varor måste alltid rapporteras till info@black-pearls.se

där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer, bilder på mottagen produkt och en beskrivning av problemet.

3- Om vi ​​inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, kommer vi att ersätta dig för den defekta produkten/felpackad beställning.

4- Vi ansvarar för kostnaden för returfrakt av godkända reklamationer.

5- Vi förbehåller oss rätten att neka återbetalning om reklamationen visar sig vara felaktig.

Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är att returnera den vara du har, och när returen har godkänts och pengarna återbetalats gör du ett separat köp av den nya varan.

SEKOSD AB

HQ Office: Dalbyvägen 38, 232 33 Arlöv-Malmö, Sweden.
Stock Address: Stålkulegatan 2E, 212 28 Malmo, Sweden.
Email: info@black-pearls.se

Enligt lag finns det 14 dagars ångerrätt på alla distansköp. Hos BLACK PEARLS erbjuder vi 90-days ångerrätt och  90-days Returrätt.

Du måste avbryta ditt köp inom 90 dagar från den dag du tog emot din vara. Observera att du måste ha skickat tillbaka varan inom 14 dagar efter att du meddelat oss.

Vi garanterar att varorna du mottager är felfria vid leverans. Om du har fått fel storlek/modell, eller om produkten är defekt, kan du returnera varan. Kontakta i så fall kundtjänst, så hjälper vi dig med fri frakt. Enligt konsumentköplagen har våra kunder 3-years reklamationsrätt. Du skickar fel vara till: SEKOSD AB Stålkulegatan 2 E 218 28 Malmö Vi ersätter dig för de kostnader som uppstått i samband med att fel vara skickades till oss (t.ex. bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande). Återbetalning sker inom 10–14 dagar från det att vi mottagit information från dig om var pengarna ska sättas in. Reklamation måste göras så snart felet upptäcks eller borde ha upptäckts. Två (2) månader anses vara en rimlig tid för att upptäcka skador/fel på produkterna. För mer information om vår klagomålspolicy, läs våra villkor

Vi förbehåller oss rätten till eventuella prisfel och slutsålda varor.

Vår tjänst riktar sig inte till någon under 18  år. Vi samlar inte medvetet in personligt identifierbar information från någon under 18 år. Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan vårdnadshavarens godkännande. Om du är förälder eller vårdnadshavare och du är medveten om att ditt barn har lämnat personuppgifter till oss, vänligen kontakta oss. För mer information, läs vår integritetspolicy

Vi svarar på alla e-postmeddelanden inom samma arbetsdag efter att vi mottagit dem, vanligtvis inom 1–5 timmar .


Kom ihåg att lämna din e-postadress.

Kom ihåg att inte lämna ut känsliga personuppgifter såsom kortnummer, kontonummer, personnummer eller lösenord.

Du kan nå oss här: info@black-pearls.se

BLACK PEARLS har ett eget team av influencers som bidrar till att dela med sig av sin upplevelse av kvaliteten på våra produkter.

För att gå med i vårt team behöver du ha en aktiv närvaro på sociala medier. Men att ha många följare är inte det enda kravet. Att vara genuint intresserad av BLACK PEARLS produkter och visa sitt engagemang är också viktigt.

Är du fortfarande nyfiken på att samarbeta med oss ​​och tror att du har det vi letar efter?

Skicka ett e-postmeddelande till hello@black-pearls.se. Vänligen skriv “Ambassadorämnesraden. Ange följande information i ditt meddelande:

  • Ditt namn på sociala medier och antal följare/engagemang.
  • Vilken typ av samarbete har du i åtanke?
  • Varför skulle du passa perfekt för

BLACK PEARLS?

BLACK PEARLS, vill vi gärna höra mer om B2B-partnerskap, där ett samarbetsinriktat tillvägagångssätt för affärer leder till de mest framgångsrika resultaten. BLACK PEARLS strävar dock BLACK PEARLS tillhandahålla produkter av bästa kvalitet till lägsta pris för våra kunder.

Skicka ett e-postmeddelande till hello@black-pearls.se. i ämnesraden. Ange följande information i ditt meddelande:

  • Ditt företagsnamn och organisationsnummer.
  • Vilken typ av samarbete har du i åtanke?
  • Varför skulle du passa perfekt för

r BLACK PEARLS?

Kontakta oss

Lageradress

Stålkulegatan 2E, 21228 Malmö -Sweden

E-post

info@black-pearls.se