XStore theme eCommerce WordPress Themes xstore official website WooCommerce templates for modern stores Find additional templates Find your perfect theme Official website XStore by 8theme wordpress support forum 8theme.com - WooCommerce WordPress themes Click here to see more XStore theme by 8theme.com best wordpress themes Learn more WordPress WooCommerce Themes Explore our best WordPress themes here Discover WooCommerce templates for your online store Find the perfect WordPress theme for your business Browse our collection of premium WooCommerce themes See our top-rated WordPress eCommerce themes Premium WordPress Themes Try XStore Demo WooCommerce Themes Read more on our blog WordPress Themes 8theme WordPress forum Visit website WordPress Themes by 8theme Check XStore Docs wordpress support forum See our recommended WordPress themes Best WooCommerce Themes XStore WordPress Themes XStore Documentation eCommerce WordPress Themes

Ångerrätt, returer, återbetalningar och avbokning

Ångerrätt

Enligt lag finns det 14 dagars ångerrätt på alla distansköp. Vi erbjuder 90-dagars ångerrätt.

Du måste avbryta ditt köp inom 90 dagar från den dag du tog emot din vara. Observera att du måste ha skickat tillbaka varan inom 14 dagar efter att du meddelat oss. 

Returpolicy

Vi erbjuder även 90-dagars returrätt. Du har möjlighet att få pengarna tillbaka för varan. Varorna måste dock vara oanvända och i originalförpackning. Returporto betalas av köparen och bevis på returporto måste erhållas. 

För att starta en retur kan du ladda ner ett  ångerformulär här  som du kan använda om du vill. Det är också möjligt att meddela oss via e-post ( Info@black-pearls.se ) att du vill utnyttja din ångerrätt. Du skickar dina varor till SEKOSD AB, Stålkulegatan 2 E, 218 28 Malmö. Kom ihåg att bifoga ett meddelande med ditt namn och ordernummer. 

Vi meddelar dig när vi har mottagit och granskat din retur, och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Leveranstiden tillbaka till lagret kan ta 7–10 arbetsdagar.

Av hygieniska skäl kan vi inte ta emot varor med skadad förpackning eller varor som inte är i helt säljbart skick. Observera att våra produkter inte är berättigade till retur om de har använts eller testats av konsumenten, och ångerrätten gäller inte i sådana fall där produktens förpackning har öppnats. Du behöver också kvitto eller köpbevis. 

Återbetalningar

Alla fraktkostnader återbetalas inte. Du ansvarar för kostnaden för returfrakt, leverans och produkternas skick vid retur, produkterna bör därför skickas väl förpackade och i originalförpackning. 

Återbetalningen sker normalt efter att vi mottagit och godkänt din retur. Om den godkänns återbetalas du automatiskt till din ursprungliga betalningsmetod.

Om du har betalat med kreditkort återbetalar vi beloppet till ditt kort. Om du istället har överfört pengar ber vi dig att skicka med uppgifter om din bank, clearingnummer (4 siffror) och ditt kontonummer (upp till 10 siffror), så får du beloppet på ditt konto. Pengarna återbetalas inom 14 bankdagar från det att vi har mottagit returen, eller bevis på att returen har skickats till oss (kvitto/foto från leveransstället).

Vi ansvarar inte för några avgifter eller böter som kan åläggas av betalningsleverantören till följd av att betalning behandlas avseende din beställning.

Avbokning/Adressändring

Om du mejlar oss upp till en (1) timme före leveransdatum till  info@black-pearls.se , finns det en chans att vi kan avboka/ändra adress i tid!
Först då kan vi acceptera avbokningen och full återbetalning sker direkt. 

Ändringar

Vi kan komma att uppdatera denna integritetspolicy och dessa villkor från tid till annan för att återspegla, till exempel, ändringar i våra rutiner eller av andra operativa, juridiska eller regulatoriska skäl.

Vägran att hämta leverans

Om du inte hämtar ditt paket på utlämningsstället kommer det att returneras till oss. Detsamma gäller om du har angett fel adress.

Leveranser med DHL till utlämningsstället förblir giltiga i 7–14 dagar (kontrollera med ditt lokala DHL-utlämningsställe). 

Beställningar som skickas som paket (t.ex. DHL) eller rekommenderad post måste hämtas på den upphämtningsplats som anvisats av fraktleverantören. Om försändelsen inte hämtas ut, och den skickas tillbaka till oss, debiteras en administrationsavgift på 160 kr från kunden.

Om du har gjort ett misstag, eller om något saknas i leveransadressen och du upptäcker detta efter att beställningen har skickats, kommer din beställning troligtvis inte att kunna levereras, utan kommer att returneras till oss.

En extra avgift på 40 kr tillkommer för försändelser som ska skickas igen efter att vi mottagit dem i retur på grund av felaktig/saknad information i leveransadressen. 

40 kr dras också av från betalningen vid återbetalning av returnerad försändelse som inte hämtades ut.

Om ditt ordervärde är lägre än de uppkomna kostnaderna sker ingen återbetalning alls.