No products in the cart.
Return To ShopFree Shipping over 499 SEK
No products in the cart.
Return To ShopFree Shipping over 499 SEK
Läs dessa villkor noggrant innan du använder vår tjänst.
1- Tolkning
Ord vars första bokstav är stor har betydelser definierade enligt följande villkor. Följande definitioner ska ha samma betydelse oavsett om de förekommer i singular eller plural.
2- Definitioner
I dessa villkor gäller följande:
1- Förklaring
Detta är de villkor som reglerar användningen av denna tjänst och avtalet som gäller mellan dig och företaget. Dessa villkor anger alla användares rättigheter och skyldigheter avseende användningen av tjänsten.
Din åtkomst till och användning av Tjänsten är villkorad av att du godkänner och följer dessa Villkor. Dessa Villkor gäller för alla besökare, användare och andra som har åtkomst till eller använder Tjänsten.
Genom att använda Tjänsten godkänner du att vara bunden av dessa Villkor. Om du inte godkänner någon del av dessa Villkor får du inte använda Tjänsten.
Du intygar att du är över 18 år. Företaget tillåter inte personer under 18 år att använda Tjänsten. Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18) utan vårdnadshavarens godkännande.
Din åtkomst till och användning av Tjänsten är också villkorad av att du accepterar och följer Företagets integritetspolicy. Vår integritetspolicy beskriver våra policyer och rutiner för insamling, användning och utlämnande av dina personuppgifter när du använder Applikationen eller Webbplatsen och informerar dig om dina rättigheter till integritet och hur lagen skyddar dig. Läs vår integritetspolicy noggrant innan du använder vår Tjänst.
2- Beställningar av varor
Genom att göra en beställning av varor via Tjänsten garanterar du att du är juridiskt berättigad att ingå bindande avtal.
3- Din information
Om du vill göra en beställning av varor som är tillgängliga via Tjänsten kan du bli ombedd att lämna viss information som är relevant för din beställning, inklusive, men inte begränsat till, ditt namn, din e-postadress, ditt telefonnummer, ditt kreditkortsnummer, utgångsdatum för ditt kreditkort, din faktureringsadress och din leveransinformation.
Du försäkrar och garanterar att: (i) Du har laglig rätt att använda vilket kredit- eller betalkort som helst eller annan betalningsmetod i samband med en beställning; och att (ii) den information du lämnar till oss är sann, korrekt och fullständig.
Genom att lämna sådan information ger du oss rätten att lämna informationen till tredje part som hanterar betalningar i syfte att underlätta slutförandet av din beställning.
4- Avbokning av order
Vi förbehåller oss rätten att vägra eller avbryta din beställning när som helst av vissa skäl, inklusive men inte begränsat till:
Vi förbehåller oss rätten att vägra eller annullera din beställning om bedrägeri eller en obehörig eller olaglig transaktion misstänks.
5 – Dina rättigheter att avbryta beställning
Alla varor du köper kan endast returneras i enlighet med dessa villkor och vår returpolicy.
Vår returpolicy utgör en del av dessa villkor. Läs vår returpolicy för att lära dig mer om din rätt att avbryta din beställning.
Din rätt att avbryta en beställning gäller endast varor som returneras i samma skick som du mottog dem. Du bör också inkludera alla produktinstruktioner, dokument och emballage. Varor som är skadade eller inte är i samma skick som du mottog dem, eller som är slitna enbart efter att originalförpackningen öppnats, återbetalas inte. Du bör därför ta rimlig hand om de köpta varorna medan de är i din besittning.
Vi återbetalar dig senast 14 dagar från den dag vi tar emot de returnerade varorna. Vi kommer att använda samma betalningsmetod som du använde för beställningen, och du kommer inte att debiteras några avgifter för sådan återbetalning.
Du har inte rätt att avbryta en beställning för leverans av någon av följande varor:
6- Tillgänglighet, fel och felaktigheter
Vi uppdaterar ständigt våra varuerbjudanden på tjänsten. Varorna som är tillgängliga på vår tjänst kan vara felaktigt prissatta, beskrivna felaktigt eller otillgängliga, och vi kan uppleva förseningar i uppdateringen av information om våra varor på tjänsten och i vår annonsering på andra webbplatser.
Vi kan inte och garanterar inte riktigheten eller fullständigheten av någon information, inklusive priser, produktbilder, specifikationer, tillgänglighet och tjänster. Vi förbehåller oss rätten att ändra eller uppdatera information och att korrigera fel, felaktigheter eller utelämnanden när som helst utan föregående meddelande.
Vi ansvarar inte om informationen som görs tillgänglig på denna tjänst inte är korrekt, fullständig eller aktuell. Materialet på denna webbplats tillhandahålls endast i allmän informationssyfte och bör inte användas som enda grund för beslutsfattande utan att konsultera primära, mer exakta, mer fullständiga eller mer aktuella informationskällor. All förlitan på materialet på denna webbplats sker på egen risk.
Denna webbplats kan innehålla viss historisk information. Historisk information är nödvändigtvis inte aktuell och tillhandahålls endast för din referens. Vi förbehåller oss rätten att ändra innehållet på denna webbplats när som helst, men vi har ingen skyldighet att uppdatera någon information på vår webbplats. Du samtycker till att det är ditt ansvar att övervaka ändringar i vår tjänst.
Vi garanterar inte att informationen på denna webbplats är korrekt, vi garanterar inte dess fullständighet eller riktighet; vi lovar inte heller att säkerställa att webbplatsen förblir tillgänglig eller att materialet på webbplatsen hålls uppdaterat.
Företaget förbehåller sig rätten att revidera sina priser när som helst innan en beställning accepteras. De angivna priserna kan komma att revideras av företaget efter att en beställning accepterats i händelse av att leveransen påverkas på grund av myndighetsåtgärder, variationer i tullar, ökade fraktkostnader, högre valutakurser eller andra omständigheter utanför företagets kontroll. I så fall har du rätt att avbryta din beställning.
På denna webbplats är det möjligt att betala med Swish, betalkort (kreditkort eller betalkort) och via faktura via Walley. Alla varor som köps via betalkort är föremål för en engångsbetalning.
1- Swish
När beställningen har godkänts har du tre minuter på dig att öppna din app och slutföra betalningen. Observera att beställningen endast skickas när vi har mottagit din Swish-betalning.
2- Betalkort
Pengarna dras från ditt betalkort direkt vid transaktionstillfället eller kan ta upp till 2 dagar efter att din beställning skickats från oss. Att betala med betalkort är säkert, all kortinformation skickas krypterad och betalningsmetoden är testad. Vår externa leverantör uppfyller kraven för PCI DSS och innehar ett SSL-certifikat.
Vi använder säkerhetslösningen 3D-secure för kortbetalningar. Alla betalkort kan bli föremål för valideringskontroller och auktorisering av din kortutgivare. Om vi inte får den nödvändiga auktoriseringen ansvarar vi inte för eventuella förseningar eller utebliven leverans av din beställning. – Se detaljer nedan.
3- Faktura och delbetalning
När du väljer att betala med faktura via Riverty kan du få upp till 14 dagars kredit eller 30 dagar. För att kunna använda fakturering måste du ange ditt personnummer, så att vi kan göra en enkel kreditupplysning på några sekunder.
Fakturan skickas ut av Riverty via e-post/post i samband med att din beställning skickas, och du betalar fakturan senast det/de datum som anges på fakturan. Bankkontot och alla nödvändiga uppgifter kommer att anges i fakturan som Riverty skickar till dig.
Kontrollera din e-post en extra gång för att säkerställa att den är korrekt. Om du inte har mottagit fakturan inom två arbetsdagar efter din beställning bör du kontakta Riverty omedelbart.
Gå till https://documents.riverty.com/terms_conditions/payment_methods/overview/se_en/default för att läsa mer om Rivertys fakturering, påminnelseavgift och ränta.
Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr, samt dröjsmålsränta på 24,00 % per år. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.
Om du har frågor angående din faktura, vill ändra förfallodatum eller behöver en kopia av din faktura, vänligen kontakta Riverty. Gå till https://www.riverty.com/en/business/products/contact-us/buy-now-pay-later/
4- Faktura – företagskund
Om du vill beställa för ditt företag mot faktura kan du enkelt göra det via vår butik. Allt du behöver är ditt organisationsnummer, kontaktpersonens namn, telefonnummer, adress och e-postadress, samt vilken produkt det gäller och antal. Sedan kan du bli uppringd av oss för att bekräfta din beställning.
Alla priser på Black-Pearls.se inkluderar 25% svensk moms och anges i svenska kronor.
Alla beställningar behandlas inom Samma Arbetsdag –
före leveransdatum – och upp till två (2) arbetsdagar. Beställningar skickas eller levereras dock inte på helger och helgdagar.
Enligt den tidpunkt vi tar emot din beställning fram till sista leveransdag för din beställning. Följande leveranstider:
BÄRARE | BESTÄLLNING MOTTAGEN | BESTÄLLNING SKICKAD OCH SKICKAD | UPPSKATTAD LEVERANSTID |
---|---|---|---|
Hem | Till 17.00 | Före 17:30 | 1–3 arbetsdagar |
Servicepunkt | Till 14.00 | Före 17:30 | 1–3 arbetsdagar |
Alla beställningar som görs under helgen skickas på måndag.
Alla beställningar som görs på helgdagar skickas nästa arbetsdag. Före 17:30.
Om vi upplever ett stort antal beställningar kan leveranserna bli försenade med några dagar. Vänligen räkna med ytterligare leveransdagar. Om det blir en betydande försening i leveransen av din beställning kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon.
FRI FRAKT över 499 kr .
Det är FRI frakt till adresser i Sverige vid köp på 500 kr och mer.
Fraktkostnaderna för din beställning beräknas och visas i kassan. Fraktkostnaden kan variera beroende på vilken transportör du väljer.
BÄRARE | ORDERVÄRDE ($) | KOSTNAD ($) | UPPSKATTAD LEVERANSTID |
PostNord | 0–499 kr | 60 kr | 1–3 arbetsdagar |
DHL-servicepunkt | 0–499 kr | 60 kr | 1–3 arbetsdagar |
DB Schenker Hem/Dörr | 0–499 kr | 60 kr | 1–3 arbetsdagar |
DB Schenker – Servicepunkt | 0–499 kr | 55 kr | 1–3 arbetsdagar |
Du får ett leveransbekräftelsemejl när din beställning har skickats med ditt/dina spårningsnummer. Spårningsnumret kommer att vara aktivt inom 24 timmar.
Vi ansvarar inte för produkter som skadas eller förloras under frakt. Om din beställning är skadad, vänligen kontakta transportören för att göra en reklamation. Spara allt förpackningsmaterial och skadade varor innan du gör en reklamation.
Enligt konsumentköplagen har våra kunder 3 års reklamationsrätt.
Du skickar fel vara till SEKOSD AB, Stålkulegatan 2 E, 218 28 Malmö.
Vi ersätter dig för de kostnader som uppstått i samband med att fel vara skickades till oss (t.ex. bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande). Återbetalning sker inom 10–14 dagar från det att vi mottagit information från dig om var pengarna ska sättas in.
Reklamation måste göras så snart felet upptäcks eller borde ha upptäckts. 2 månader anses vara en rimlig tid för att upptäcka skador/fel på produkterna.
Vid tvist rekommenderar vi att du kontaktar Allmänna klagomålsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras råd. Du kan också använda den online-plattform för klagomål som finns på Europeiska kommissionens webbplats: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV.
För information om vilka rättigheter du har som konsument kan du besöka Konsumentverkets webbplats: http://www.konsumentverket.se/
Enligt lag finns det 14 dagars ångerrätt på alla distansköp. Vi erbjuder 90 dagars ångerrätt.
Du måste avbryta ditt köp inom 90 dagar från den dag du tog emot din vara. Observera att du måste ha skickat tillbaka varan inom 14 dagar efter att du meddelat oss.
Vi erbjuder även 90-dagars returrätt. Du har möjlighet att få pengarna tillbaka för varan. Varorna måste dock vara oanvända och i originalförpackning. Returporto betalas av köparen och bevis på returporto måste erhållas.
För att starta en retur kan du ladda ner ett ångerformulär här som du kan använda om du vill. Det är också möjligt att meddela oss via e-post ( Info@black-pearls.se ) att du vill utnyttja din ångerrätt. Du skickar dina varor till SEKOSD AB, Stålkulegatan 2 E, 218 28 Malmö. Kom ihåg att bifoga ett meddelande med ditt namn och ordernummer.
Vi meddelar dig när vi har mottagit och granskat din retur, och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Leveranstiden tillbaka till lagret kan ta 7–10 arbetsdagar.
Av hygieniska skäl kan vi inte ta emot varor med skadad förpackning eller varor som inte är i helt säljbart skick. Observera att våra produkter inte är berättigade till retur om de har använts eller testats av konsumenten, och ångerrätten gäller inte i sådana fall där produktens förpackning har öppnats. Du behöver också kvitto eller köpbevis.
Alla fraktkostnader återbetalas inte. Du ansvarar för kostnaden för returfrakt, leverans och produkternas skick vid retur, produkterna bör därför skickas väl förpackade och i originalförpackning.
Återbetalningen sker normalt efter att vi mottagit och godkänt din retur. Om den godkänns återbetalas du automatiskt till din ursprungliga betalningsmetod.
Om du har betalat med kreditkort återbetalar vi beloppet till ditt kort. Om du istället har överfört pengar ber vi dig att skicka med uppgifter om din bank, clearingnummer (4 siffror) och ditt kontonummer (upp till 10 siffror), så får du beloppet på ditt konto. Pengarna återbetalas inom 14 bankdagar från det att vi har mottagit returen, eller bevis på att returen har skickats till oss (kvitto/foto från leveransstället).
Vi ansvarar inte för några avgifter eller böter som kan åläggas av betalningsleverantören till följd av att betalning behandlas avseende din beställning.
Om du mejlar oss upp till En (1) timme före leveransdatum till info@black-pearls.se , finns det en chans att vi kan avboka/ändra adress i tid!
Först då kan vi acceptera avbokningen och full återbetalning sker direkt.
Om du inte hämtar ditt paket på utlämningsstället kommer det att returneras till oss. Detsamma gäller om du har angett fel adress.
Leveranser med DHL till utlämningsstället förblir giltiga i 7–14 dagar (kontrollera med ditt lokala DHL-utlämningsställe).
Beställningar som skickas som paket (t.ex. DHL) eller rekommenderad post måste hämtas på den upphämtningsplats som anvisats av fraktleverantören. Om försändelsen inte hämtas ut, och den skickas tillbaka till oss, debiteras en administrationsavgift på 160 kr från kunden.
Om du har gjort ett misstag, eller om något saknas i leveransadressen och du upptäcker detta efter att beställningen har skickats, kommer din beställning troligtvis inte att kunna levereras, utan kommer att returneras till oss.
En extra avgift på 40 kr tillkommer för försändelser som ska skickas igen efter att vi mottagit dem i retur på grund av felaktig/saknad information i leveransadressen.
40 kr dras också av från betalningen vid återbetalning av returnerad försändelse som inte hämtades ut.
Om ditt ordervärde är lägre än de uppkomna kostnaderna sker ingen återbetalning alls.
Vår Tjänst kan innehålla länkar till webbplatser eller tjänster från tredje part som inte ägs eller kontrolleras av Företaget.
Företaget har ingen kontroll över och tar inget ansvar för innehållet, integritetspolicyerna eller praxisen på tredje parts webbplatser eller tjänster. Du bekräftar och samtycker vidare till att företaget inte ska vara ansvarigt, direkt eller indirekt, för någon skada eller förlust som orsakats eller påstås ha orsakats av eller i samband med användning av eller förlitande på sådant innehåll, varor eller tjänster som finns tillgängliga på eller via sådana webbplatser eller tjänster.
Vi rekommenderar starkt att du läser igenom villkoren och sekretesspolicyerna för alla tredjepartswebbplatser eller tjänster som du besöker.
Vi kan säga upp eller stänga av din åtkomst omedelbart, utan föregående meddelande eller ansvar, av vilken anledning som helst, inklusive men inte begränsat till om du bryter mot dessa villkor.
Vid uppsägning upphör din rätt att använda Tjänsten omedelbart.
Svensk lag, exklusive dess lagvalsregler, ska reglera dessa Villkor och din användning av Tjänsten. Din användning av Applikationen kan också omfattas av andra lokala, statliga, nationella eller internationella lagar.
Om du har några frågor om dessa villkor kan du kontakta oss:
Via vanlig post till: SEKOSD AB, Stålkulegatan 2E, 212 28 Malmö, Skåne, Sverige. Observera att detta är adressen till vårt lager.